Kjøpsbetingelser for deg som handler på rcbutikken.no
Velkommen
Vi ønsker deg velkommen som kunde på rcbutikken.no. Vi prøver til enhver tid vårt ytterste for at du skal bli fornøyd på alle måter.
Viktig informasjon
Om du har hotmail, msn, gmail, yahoo, etc. så kan ordrebekreftelsen noen ganger komme i "søppelbøtten" for useriøs e-post. Anbefaler at du sjekker denne om du ikke får din ordrebekreftelse. Har du ikke fått bekreftelse i løpet av 2 timer så sender du oss en e-post så skal vi få vi sjekket opp om din ordre er korrekt plassert i vårt system.
Generelt
Salgsbetingelsene gjelder for alle salg av varer og tjenester (produkter) fra rcbutikken.no til forbruker.
Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.
Salgsbetingelsene og annen informasjon på rcbutikken.no er bare tilgjengelig på norsk.
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven.
Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post eller tekstmelding til mobiltelefon (SMS).
Definisjon av parter
Selger er: Rcbutikken.no AS , Postboks 120, 6101 Volda E-post: kundeservice@rcbutikken.no
Venligst bruk vårt kontaktskjema som du finner under kontakt oss
P.g.a. utfordringer med bemanning har vi måttet stenge av telefonen inntil videre.
Orgnr: 892 421 102 Mva
Rcbutikken.no AS blir i det følgende benevnt som vi, oss eller rcbutikken.no Kjøper er: Den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt du, deg, din eller de.
Bestillings- og avtaleprosess
Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett.
Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.
Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil pris- eller beholdningsfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Om varen er utsolgt, vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.
Ansvar
Rcbutikken.no AS er ikke ansvarlig for bruken av våre produkter. All bruk skjer på eget ansvar. Dersom du er usikker på bruk av våre produkter, returner disse til oss. Radiostyrt hobby forutsetter at brukeren setter seg inn i bruk og faremomenter ved bruk (herunder bl.a. flyging, lading, bygging, liming, skjæring, saging etc.). Det forutsettes at foresatte gir barn og mindreårige den nødvendige veiledning. Modeller i stor fart eller batterier som lades feil kan forårsake stor skade på liv eller eiendom noe som er brukeren sitt ansvar - skulle slike situasjoner oppstå så er ikke Rcbutikken.no AS ansvarlig for skader som følge av dette.
Om din modell bruker LI-PO batteri
Da ber vi deg lese denne informasjonen under før du tar varen i bruk. Dette har også med bortfall av garanti hvis ikke :
”SAFETY” FOR LI-PO BATTERIER
For at du skal kunne ha god og sikker nytte av din Lipo batterier ber vi deg følge noen forhåndsregler:
1. Bruk KUN ladere som er beregnet på Lipo batterier, et 11,1V batteri skal ha en 12,4V LIPO lader, et 7,4V batteri skal ha en lader på 8,4V LIPO Lader
2. Lad aldri batteriene helt ut. Batteriene holder seg mye bedre om de lades før de er helt tomme. I tillegg vil ganske mange robotladere ikke "kjenne igjen" batteriet hvis det er helt tomt.
3. Lad aldri li-po batterier med mer en 1C, Dvs en batteripakke på 1000Mah skal lades på MAKS 1 amp, et batteri på f.eks 2200 Mah kan lades på maks 2,2 apm.
4. Spenningen på hver enkelt celle SKAL ALDRI komme under 2,7V, dvs et batteri på 3 celler skal ikke komme under 8,1V.
5. Lad batteriene utendørs eller på brannsikkert område, hvis batteriene ikke brukes la de ligge på et brannsikkert område. Bruk lipo Sack - Klikk her
6. Bruker du annet enn original laderen så sjekk at du har stilt inn på riktig antall celler og volt/amp.
7. Batteri skal aldri stå tilkoblet i bil når den ikke er i bruk.
8. Bruk ladepose eller annet brannsikkert sted å oppbevare batteriet når det ikke er i bruk
Lipo batterier inneholder en veske som heter electrolyte, hvis dette kommer i kontakt med øynene må du kontakte lege. Vask hud med vanlig såpe og vann hvis du får det på huden.
Demonter derfor ALDRI et LIPO batteri!
Husk å alltid sjekke batteriene før under og etter ladning, la ikke batteriene ligge på ladning uten oppsyn. Skulle det oppstår brann bør du slokke med sand, eller pulver, IKKE bruk VANN! OG SIST men ikke minst.. Ikke bruk batterier som er skadet/defekt. Husk å sjekke at batteriene dine ikke har fysiske skader før du lader/utlader dem. Har batteriene fått skader bør de destrueres, leveres derfor nærmeste miljøstasjon og oppbevares sikkert i en LiPo ladepose inntil dette er avlevert.
Alle våre batterier skal kun brukes til Radiostyrte produkter!!
Vår garanti på Li-Po batteri er 6 mnd. så fremt alle våre retningslinjer over er fulgt. Vi erstattet med nytt med mindre:
1. Batteriet har ligget fulladet eller utladet over tid. Da er det enten blitt oppblåst eller det ikke oppnås kontakt. (Ikke lad oppblåste batteri p.g.a. eksplosjonsfare
2. Er blitt skadet p.g.a. ytre påvirkning som kollisjon av RC produkt.
3. Er forsøkt åpnet
4. Ledninger er skadet p.g.a. bruk.
5. Bruk av feil lader eller for kraftig opplading. Et batteri skal aldri lades på mer Amp enn det er utgitt for. (5000mah skal ikke lades på mer enn 5A)
Li-Po batteri er å oppfatte som en slitedel og er unntatt fra 2 års reklamasjonsrett.
Priser
Alle priser er inkludert merverdiavgift, men eksklusiv frakt.
Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt som ikke skyldes feil får ikke tilbakevirkende kraft.
Betaling
Du kan velge mellom flere betalingsmåter. I det første valget har du alle betalingsmåtene til Klarna og i det andre kan du velge kredittkort og Vipps:
1. KLARNA KORTBETALING - FAKTURA/DELBETALING:
Kortbetaling
Du kan betale med Visa og Mastercard/Eurocard på haugenbok.no. Om du ikke ønsker å oppgi ditt personnummer for lagring av kort kan du hoppe over fødselsnummer og velg kort i betalingen under.
Din korttransaksjon sendes kryptert gjennom KLARNA, som er vår hovedleverandør av kortbetalingsløsning.
Dette gjør at du trygt kan betale uten å være redd for at din kortinformasjon skal komme på avveie. Ved betaling med kort angis kortnummer, kortets gyldighetstid, CVC-kode samt for visse kort også 3D Secure-kode.
Kortnummer lagres ikke av haugenbok.no etter gjennomført transaksjon. Kun hos Klarna om du oppgir personnummer, eller i nettleser om du godtar dette. Det totale beløpet for din bestilling belastes direkte på din konto. Om vi er utsolgt for en eller flere varer vil beløpet bli refundert av Klarna.
NB! Kortet trekkes idet du fullfører kjøpet. Og krediteres om ikke alt sendes i etterkant. Om varen ikke er levert innen 6 måneder så krediteres uansett resterende beløp. Du vil få ordinær faktura fra oss i etterkant av at varen blir levert.
Kortbetalinger som feiler:
Følgende kan være årsak om du ikke får betalt med kort i nettbutikken:
Du har ikke fullført signering med 3-D Secure.
Dette kan skyldes:
Manglende kommunikasjon med din banks server
Det er tastet inn feil cvc eller utløpsdato
Restriksjoner på kortet for bruk i Norge (Gjelder mest utenlandske kunder) Åpnes opp i nettbanken.
Betaling med faktura
Vi tilbyr Klarna faktura i samarbeid med Klarna. Betalingsfristen er 14 dager. Hvis du velger å betale med faktura påløper det ingen ekstra kostnader om du ikke ønsker å forlenge betalingsfristen ut over 14 dager. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.
Når du velger å betale med Klarna faktura må du oppgi ditt personnummer. Det blir brukt for å hente din folkeregistrerte adresse. Varene kan ikke sendes til en annen adresse. Dette er for å forhindre svindel. Hvis du ikke aksepterer adressen som hentes opp må du betale med kort. Vi lagrer ikke personnummeret i våre systemer.
Faktura sendes deg på e-post når vi sender ut varene. Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalings-påminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrenter.
Ved å velge Klarna faktura får du
Trygghet til å handle uten å oppgi din kredittkortinformasjon
Mulighet til å handle gjennom å bare oppgi ditt personnummer
Mulighet til å se varen før du betaler
Handle enkelt, trygt og raskt på nettet
Delbetaling med faktura
Vi tilbyr Klarna Konto i samarbeid med Klarna som gir deg mulighet til å dele opp betalingen. Er det første gang du gjør et kjøp med Klarna Konto vil du få tilsendt en kontoavtale som du fyller ut og sender tilbake til Klarna for å godkjenne vilkårene for del-betaling. Når du har signert og returnert kontoavtalen vil Klarna sende ut en kontofaktura rundt den 20. - 22. påfølgende måned med forfallsdato rundt den 3. - 6. måneden deretter.
Klikk her for å lese mer om Klarna Konto.
Klikk her for å lese Klarna sine kjøpsvilkår.
Klarna support kan kontaktes på chat ved å enkelt logge inn med BankID(Mobil) eller ved å ringe 21 01 89 91.
2. KORTBETALING + VIPPS
Vipps (NB! Dette er ikke Klarna sin løsning)
Vi tilbyr "Vipps betaling på nett" gjennom vår utsjekk. Dette er en enkel betalingsmåte der du kun trenger din mobil for å betale for din ordre.
All kontakt om denne betalingsmåten rettes til oss eller Vipps direkte.
Når du sender inn din bestilling vil det reserveres et beløp tilsvarende ordrebeløpet.
Etter at vi har sendt ut varene vil vi trekke beløpet fra reservasjonen.
Blir ordren sendt i flere pakker vil vi fortløpende kun trekke beløp fra reservasjonen tilsvarende det vi sender ut.
Skulle du kansellere ordren eller at vi ikke klarer å levere det du har bestilt, bortfaller reservasjonen i løpet av ca en ukes tid. Kontakt oss om du har behov for at vi fjerner reservasjonen med en gang.
Hvis ordren av en eller annen grunn feiler og du ikke får tildelt et ordrenummer Kontakt oss og vi vil hjelpe deg så raskt vi kan. Om du ikke tar kontakt så bortfaller reservasjonen i løpet av noen dager.
Vipps tilbys kun til de som har gjort en avtale med Vipps om dette og som har et norsk mobiltelefonnummer.
Kredittkort Visa Mastercard (NB! Dette er ikke Klarna sin løsning)
Kjøpesummen gjøres normalt opp ved bruk av kredittkort (Visa og Mastercard).
Når du betaler med kort blir kjøpesummen reservert på din konto når du sender bestillingen.
Summen blir imidlertid ikke trukket fra kontoen før produktene sendes fra oss. Er du under 18 år kan du bare handle på postoppkrav eller ved forskuddsbetaling. Du kan også få en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg. Det er trygt å handle med kort hos oss. Når du taster inn ditt kortnummer blir dette sendt kryptert til DIBS Norge. Dette betyr at ingen kan lese ditt kortnummer (selv ikke vi som jobber hos Rcbutikken.no AS).
Forskuddsbetaling (Ikke noe du kan velge i utsjekk men når vi manuelt legger opp en ordre)
Ved forskuddsbetaling sendes varene først ut når vi får melding fra vår bank om din innbetaling. Forskuddsbetaling skal avtales på forhånd i en manuell ordre i tilfelle varen er utsolgt. Vipps penger til #96222 eller benytt vårt kontonummer 3910.34.21415 ved forskuddsbetaling. Merk betalingen med samme ordre nummer som i din ordrebekreftelse.
Er betalingsperson og bestillingsperson forskjellig er dette helt nødvendig!
Når bestilte varer ikke hentes
Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil du ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettlovens meldeplikt §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Som følge av påløpte kostnader rundt ordren blir dette viderefakturert til kunde med kr 587,- som dekker våre kostander tur/retur inkl. ett gebyr på kr 300,-. Det er ufravikelig kundens ansvar å hente varen selv om det kan hevdes at hentebilag ikke er mottatt da det fra vår side blir det utsendt en sendings e-post med sporingslenke, samt at ordren kan følges på "Min konto" med detaljert forsendelsesinformasjon. Dersom det er gjort noen feil fra vår side, uten at dette meldes fra vil du også motta en slik faktura.
Levering og forsinkelser
Vi benytter i all hovedsak Posten Norge AS som transportør. I særskilte tilfeller kan andre transportører benyttes, dersom det er mer hensiktsmessig. Ved mistanke om skade under transport må transportør kontaktes så raskt som mulig, for eksempel Posten Norge AS (Gjelder varer som er sendt med registrert pakkesending, andre sendinger er selgers ansvar). Levering/forsendelse av produktene skjer normalt innen neste virkedag. Leveringstiden til Posten er normalt 1-3 virkedager i Norge, og fra 2 dager og oppover til utland.
Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.
Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende.
Undersøkelse av produktene
Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.
Angrerett
Om du vil benytte din angrerett som forbruker (Gjelder kun privatpersoner) så har du rett til dette innen 14 dager fra du mottar varen.
Ved pakkepost så regnes det fra dato den blir hentet ut. Brevpost regnes 2 dager fra utsendingsdato.
Bruk kontaktskjemaet og velg "Angrerett" og få opprettet en sak på din angrerett, da får du tildelt et returnummer og saken din blir prioritert.
Du har nå 14 dager på å returnere varen til oss.
Send retur som brev eller servicepakke.
Det gjøres til denne adressen:
Rcbutikken.no AS
Postboks 120
6101 Volda
Merk pakken : Angrerett "returnummeret du har mottatt"
Varen skal sendes tilbake i originalemballasje eller tilsvarende slik at varen ikke blir skadet på retur til oss. Som forbruker er du erstatningspliktig ved skade forårsaket under retur om den ikke er forsvarlig pakket.
Ihht. angrerettsloven så tar vi en vurdering av varen før tilbakebetaling.
For å få full refusjon av varen så må den fremstå som ny vare. Vi har rett til å redusere tilbakebetalingen ved forringelse/krasj eller manglende utstyr/tilbehør:
Portoutgifter blir ikke refundert da dette ikke er en reklamasjon.
Reklamasjon/Garanti
Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.
Før du sender inn en ny supportsak til oss vennligst sjekk vår løsningsdatabase, det kan være at du finner svar på ditt spørsmål der - klikk her
Ta kontakt med oss via vårt kontaktskjema før varen eventuelt sendes i retur for sjekk eller erstatning.
VIKTIG: Eventuelle returer må ikke sendes til oss i oppkrav!
Ekstrakostnadene dette påfører oss vil bli belastet deg, og i verstefall så vil ikke pakken bli hentet ut av oss noe som betyr at pakken går i retur og dette gir deg ekstra kostnader.
Returadresse for Norgespakke eller brevpost:
Rcbutikken.no AS
Postboks 120
6101 VOLDA
Merk pakken med "Saksnummeret (Ticket)" du har fått av kundeservice.
Feil på nettsiden, sosiale medier eller andre salgskanaler
Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Rcbutikken.no AS sin side, i annonser og lignende og/eller i nettbutikken, kan rcbutikken.no ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Retten til reklamasjon følger ellers kjøpslovens frister.
Endring i vilkår
Rcbutikken.no AS forbeholder seg retten til å endre nåværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.
Informasjon på nettsiden
Ethvert bilde, tekst eller informasjon som vises på rcbutikken.no kan ikke reproduseres på noen måte uten vår tillatelse, og dekkes av Åndsverksloven. Gjengivelse av alt innhold på denne nettsiden er strengt forbudt.
Rcbutikken.no AS forbeholder seg retten til å endre innholdet på dette nettstedet, dets innhold og funksjoner uten forvarsel.